Strona miłośnika fortyfikacji, Legnicy oraz innych ciekawych miejsc
.:: M E N U ::.

STRONA GŁÓWNA

:: Mapa Strony
:: Autor

LINIA MAGINOTA


:: Hackenberg
:: Fermont

WAŁ POMORSKI


:: Cegielnia
:: Inne miejsca

LINIA ODRY


:: Linia Odry
:: Krosno Odrzańskie
:: Nietków
:: Czerwieńsk-Brody zachód
:: Czerwieńsk-Brody wschód
:: Krępa-prom
::
:: Cigacice-Leśna Góra
::
:: Wielobłota-Przytoczki
:: Tarnawa - Wielobłota
:: Milsko - odcinek północny
:: Milsko - Bukowe Wzgórza
:: Bukowe Wzgórza
:: Bobrowniki-most
:: Most kolejowy
:: Most-Modrzyca
:: Nowa Sól
::
:: Bytom Odrzański - Tarnów Bycki
:: Bytom Odrzański-Odra
:: Drogomil-Bytom Odrzański
:: Dobrzejowice
::
:: Głogów - Huta Miedzi 0
:: Chobienia-Radoszyce 1
:: Chobienia-Radoszyce 2
:: Lasków - Chobienia
:: Ciechłowice - Laski
:: Buszkowice - Ciechłowice
:: Przychowa-Buszkowice
:: Uj. Zimnicy - Przychowa
:: Ścinawa - Uj. Zimnic

:: Ścinawa.
:: Ścinawa - Twierdza
:: Ścinawa - Mosty

:: Ścinawa - Dziewin
:: Dziewin
:: Dziewin-okolice
:: Przystań - Dziewin
:: Przystań - ujście Kaczawy
:: Ujście Kaczawy
:: Ujście Kaczawy - Lubiąż
::
:: Lubiąż-most - Malczyce
:: Malczyce-Odra
:: Malczyce - Zakrzów
:: Rzeczyca-bunkier
:: Rzeczyca - Brzeg Dolny
:: Brzeg Dolny - Śluza
:: Śluza-Uraz.
:: Uraz-Piskorzowice
:: Piskoworzyce - ujście Bystrzycy
:: Bunkier

WAŁ ATLANTYCKI


:: Wał Atlantycki
:: Utah Beach
:: Bateria Azeville
:: Pointe du Hoc
:: Omaha Beach
:: Bateria-Longues-sur-Mer
:: Port desantowy w Arromanches
:: Kajtwik Aan Zee
:: Ijmuiden
:: Den Helder
:: Den Helder II
:: Konwerderzand
:: Westland
:: Westkapelle
:: Vlissingen
:: Bray-Dunes
:: Grawelines
:: Grawelines-Twierdza
:: Sangatte
:: Cap-Blanc-Nez
:: Wissant-południe
:: Wissant-północ
:: Bateria Todt muzeum
:: Bateria Todt-II
:: Bateria Todt-podziemia
:: Cap-Gris-Nez
:: Eperlecques
:: Wyrzutnia V-1
:: Francja-2006

WAŁ ZACHODNI


:: Wał Zachodni
:: Venlo-lotnisko
:: Trier-Mozela
:: Irrel

M.R.U.


:: Mostki
:: Pniewo-Kęszyca
:: Pniewo
:: Lubrza Pz W 694
:: Pz W 719
:: Pz W 720
:: Pz W 721
:: Pz W 724
:: Pz W 875
:: Ołobok
:: Kęszyca Leśna

INNE LINIE


:: Verdun
:: Węgierska Górka
:: Pozycja Bielsko
:: Otmuchów - Pozycja Nysy
:: Przełęcz Dukielska
:: Hiszpania-Costa del Maresme

NIEMIECKIE POZYCJE POLOWE


:: Wąsosz - Góra
:: Gola - Szlichtyngowa

TWIERDZE


:: Srebrna Góra - Kolejka Zębata
:: Srebrna Góra - Fortyfikacje Chochołów
:: Srebrna Góra - Twierdza

:: Kostrzyn/Odrą

:: Twierdza w Julich
:: Eben Emael

:: Świnoujście - Fort Zachodni
:: Świnoujście - Basen U-botów

FESTUNG BRESLAU 1945


:: Las Osobowicki
:: Linia Widawy

FORTYFIKACJE CZESKIE


:: Fortyfikacje czeskie
:: Okolice Ostrawy
:: Hlucin-Darkowice
:: Okolice Trutnova

KOMPLEKS "RIESE"


:: Walim
:: Rzeczka
:: Włodarz
:: Osówka
:: Jugowice

ZASIEKI


:: Zasieki - Forst-Berge
:: Forst
:: Zasieki - Fabryka

OBIEKTY MILITARNE


:: Czołgi w Ardenach
:: Kędzierzyn Koźle
:: Antonówka
:: Działo V-3
:: Peenemunde
:: Ludwikowice-Kłodzkie
:: Police
:: Nowogród Bobrzański
:: Goczałków Górny
:: D.A.G-Fabrik Bromberg
:: Krąpiewo

ZNISZCZONE MOSTY


:: Świętoszów - wąskotorowka.
:: Bytom Odrzański.
:: Kruklanki-most
:: Pstrąże - most na Bobrze.

OBIEKTY I MIASTA ARMII RADZIECKIEJ


:: Szprotawa - Lotnisko
:: Kłomino
:: Świętoszów
:: Krzywa-osiedle
:: Krzywa-lotnisko
:: Kęszyca Leśna

LEGNICA


:: Legnica
:: Rynek
::
:: Panoramy

:: Koszary Wojska Polskiego.

:: Lotnisko
:: Lotnisko 2
:: Bocznica lotnisko
:: Wartownia-lotnisko
:: Koszary-Lotnisko

:: Koszary-Chojnowska
:: Koszary-Złotoryjska
:: Koszary Złotoryjska - warsztaty
:: Koszary-Słubicka
:: Koszary-Poznańska
:: Koszary-Poznańska-Bydgoska
:: Koszary-Pancerna
:: Budynki P.W.S.Z.
:: Wartownia P.W.S.Z.

:: Cmentarz Radziecki
:: Bloki
:: Ruski-Sklep
:: Strzelnica do rzutków.
::
:: Pomniki-L-ca
:: Śpiący Lew
:: Pomnik-Arnian
:: Pomnik-Złotoryjska
:: Pomnik-Piekary W.
:: Pomnik-Grenadierów.
:: Kolumna
:: Przybków
::
:: Rozbiórki
:: Rozbiórki-2
:: Browar
:: Browar-Etykiety
::
:: Mleczarnia-2005
:: Mleczarnia-rozbiórka-2005
:: Mleczarnia-rozbiórka-2013
::
:: Szpital Nr 4 Chirurgiczny
:: Szpital Nr 2 Zakażny, Daszyńskiego
:: Szpital w Lasku Złotoryjskim
::
:: Rzeźnia
::
:: Młynówka 2004
:: Młynówka 2005
:: Młynówka 2012
:: Młyn i Młynówka 2013
::
:: Dworzec PKS
:: Dworzec kolejowy
:: Torowisko na Dworcowej
::
:: Nowy Cmentarz w Jaszkowie
:: L-ca 1945
:: Obwodnica-schron
:: Strzelnice
:: Gestapo
:: Obwodnica
:: Autostrada
:: Stare reklamy
:: Lapidarium
:: Chojnowska
:: L-ca wczoraj i dziś
:: Łaźnia-Samochodówka
:: Kozi Staw
:: Głogowska
:: Głogowska-kuźnia
:: Plan Filmowy
:: Strefa Ekonomiczna
:: Skwer Fryderyka Chopina
:: Tranwaje w Legnicy
:: Przystanek na Pocztowej
:: Legnickie karczmy
:: Glinianki
:: Rycerska
:: Jaworzyńska
:: Willa Włoska
:: Zamek
::
:: Megasam-przebudowa.
:: Barak
:: Galeria Piastów
:: Galeria Ferio
:: Galeria Gwarna
:: Hipermarket Carrefour
:: Legnica - wycieczka z Włoszczowy.
::
:: Huragan 23.07 2009.
:: Bitwa 1945 r.
::
:: Legnica-Galeria Zdjęć
:: Moje video w YouTube

GŁOGÓW


:: GŁOGÓW
:: Stare miasto 1985
:: Stare miasto 2002-03
:: Stare miasto 2005
:: Stare miasto 2008
:: Stare miasto 2010
:: Stare miasto 2012
:: Twierdza
:: Park
:: Tradytor kolejowy
:: Ostr. Tumski
:: Lűnette am Schloss See
:: Bruckenkopf
:: Głogów-Galeria Zdjęć

BYTOM ODRZAŃSKI


:: Bytom Odrzański 2004
:: Bytom Odrzański 2009/11
:: Filary mostu.

RUINY PAŁACÓW


:: RUINY PAŁACÓW
:: Maniów Mały
:: Winnica
:: Dłużyce
:: Zaborów
:: Siedlisko
:: Uraz
:: Ręszów
:: Gorczyn
:: Gaworzyce
:: Małuszów
:: Małuszów-remont
:: Unisław Ślaski
:: Nietków
:: Dziewin
:: Kliczków

INNE MIEJSCA


:: Auschwitz-Birkenau
:: Bolków - Czerwone Wzgórze
:: Ratowice

:: Grunwald 2010
::
:: Brzeg Dolny - Pałac
:: Brzeg Dolny - Mauzoleum

:: Lubiąż i okolice
:: Lubiąż - Trzy Krzyże

:: Szprotawa-Lotnisko
:: Kłomino
:: Świętoszów
:: Krzywa-osiedle
:: Krzywa-lotnisko

:: Prochowice
:: Kolektor
:: Lisowice

:: Malczyce-Fabryka
:: Stopień Wodny Malczyce
:: Malczyce-Cukrownia
:: Malczyce-Odra
::
:: Lubin-ruina cementowni.
:: Zamek Grodziec
:: Stanisławów - stacja radiowa
:: Le Mont-Saint-Michel
:: Wzgórze Gosań
:: Wleń-Zamek Lenno
:: Bagno
:: Bobolin
:: Zakręt Śmierci
:: Świdnica
:: Dziwiszów
:: Snowidza
:: Ostrzyca-Proboszczów
:: Wałbrzych Mauzoleum
:: Browar w Sobótce
:: Wilków
:: Oradour-sur-Glane

AUTOSTRADY W BUDOWIE


Rędzin-Autostrada A-8

NIEDOKOŃCZONE AUTOSTRADY


:: Jędrzychowice-Krzywa Autostrada A-4
:: Kraśnik-Dolny Autostrada A-4
:: Jordanowo Autostrada A-2

STARE POMNIKI


:: Stare Cmentarze
:: Stare Pomniki 1914-18
:: Pomniki 1914-1918
:: Pomniki 1914-1918 II
:: Małuszów 1866
:: Pomniki 1870-71
:: Pomniki Nadesłane
:: Pomnik w J.Górze
:: Pomniki Marka
:: Reil
:: Nielestno
:: Rędzin
:: Cmentarz żołnierzy 2 Armii WP

MIASTA


:: Koln
:: Berlin
:: Poznań

GALERIE ZDJĘĆ

:: Linki

:: Ksiega Gości


Wesele

.:: K O N T A K T ::.

Mój E-mail @


Strona istenieje od: 11.07.2001r.
Atualizowana na bieżąco.


.:: W 3 C ::.

Stronę najlepiej ogłądać w rozdzielczości 1024x768 32bit dowolną przeglądarką zgodną z standardami W3 Consortium

Valid XHTML 1.0! Valid CSS!

Czerwieńsk-Brody


Październik 2006 r.


Strona Wschodnia


Przeprawa promowa.

Kolejny fragment zwiedzania Lini Odry rozpocząłem, od przeprawy promowej na drodze nr.280 Czerwieńsk-Brody.


Droga dojazdowa do promu.

Najpierw udałem, się około 4 kilometry w kierunku wschodnim do miejsca, w którym ukończyłem poprzedni odcinek


Widok na prom.

Kiedy dotarłem do celu, widoczna już była druga przeprawa promowa Wysokie-Pomorsko na drodze nr.281.


Bunkier 2814


Bumkier 2814.

Bunkier 2814 był ostatnim obiektem mojej poprzedniej tu wizyty.


Numer.

Podobne kolejne numery widziałem na innych okolicznych bunkrach. Pisane ręcznie numery, nie pasują jednak do zupełnie innej numeracji niemieckiej.


Wejście do przedziału bojowego.

W środku nadal było dużo wody i nie wchodziłem do tego podwójnego bunkra.


Jedna z dwóch płyt pancernych.

Bunkier prowadził ogień w dwóch kierunkach Odry. Miał też pod opieką przeprawę promową.


Droga pod wałem.

W dalszą drogę udałem się droga biegnącą u podnóża wału.


Zarośnięte wejścia.

Kolejny mocno zarośnięty bunkier, to zapewne nr.2813 ,ale przyznam numeru nie szukałem.


Dzwon.

Bunkier posiada dzwon obserwacyjny i jedno stanowisko bojowe skierowane w kierunku zachodnim.


Wnętrze bunkra.

W środku sporo wody.


Droga przez wał.

Dalej droga przechodzi na drugą stronę wału i prowadzi brzegiem rzeki, gdzie nie znalazłem żadnych umocnień.


Bunkier 2812


Zaśmiecone wejście.

Ponownie na wale natrafiłem na kolejny numerowany bunkier. Wejście i środek zasypany był masą śmieci.


Uszkodzone nadproże.

Do środka nie było jak wejść, ale za to na belce nadproża była duża wyrwa spowodowana trafieniem pocisku.


Ślady kul.

Ślady walki znajdowały się jeszcze w innych miejscach.


Zarośnięta płyta.

Dobrze przyjrzałem się płycie czołowej bunkra, ale na niej nie było żadnych uszkodzeń.


Kolejny bunkier


Dzwon obserwacyjny.

Na styku Odry i wału usytułowany jest duży bunkier, z dwoma stanowiskami bojowymi i dzwonem obserwacyjnym.


Wejścia.

Przed wejściami było w miarę możliwie, ale w korytarzu.


Zaśmiecony korytarz.

Korytar zawalony był niestety śmieciami.


Widok na drzwi do korytarza.

Dalej w schronie było już lepiej, tylko trochę wody na podłodze.


Wejścia do stanowisk bojowych.

Ze schronu wychodzą dwa wejścia pomieszczeń bojowych, z czego jedno jest wspólne ze stanowiskiem obserwacyjnym.


Dzwon obserwacyjny z wyposarzeniem.

Bunkier ten posiada w pełni wyposażony dzwon obserwacyjny, w którym znajdują się zardzewiałe już metalowe elementy pomocne w obserwacji.


Jedno z pomieszczeń bojowych.

Obie płyty maja zamurowany otwór strzelniczy.


Zarośnięta płyta.

Bunkier prowadził ogień w dwóch kierunkach.


Bunkier z szerszeniami.


Wejścia do bunkra.

Miejsce to zapamiętałem przez nisko latające szerszenie, które miały gniazdo w drzewie za bunkrem.


Korytarz z wyjściem awaryjnym.

W otworze wyjścia awaryjnego pozostały jeszcze ślady podwójnego deskowania. Trudno dziś ocenić czy jest pozostałość po orginalnym zamknięciu, czy uszczelniono w ten sposób wał przed powodzią. Jedno jest pewne boczne prowadnice po coś wykonano. Fakt, że spotkałem się z tym po raz pierwszy. Trzeba będzie trochę uważniej przyjżeć się wyjściom awaryjnym.


Data budowy bunkra.

Przy wejściu widoczna jest data budowy bunkra, 1936 r.


Wnętrze schronu.

Po śladach na ścianie widać, że wody nie było tu dużo.


Zarośnięta płyta.

W okolice stanowisk bojowych, z racji szerszeni nikt, się raczej nie zapuszczał.


Świeżo wykoszony wał.

Świeżo skoszona trawa raczej nie ułatwiała mi jazdę rowerem.


Zamaskowany bunkier.


Zamaskowany bunkier w wale p/p.

Będąc jeszcze na przeprawie promowej, widziałem w oddali ukryty bunkier w wale przeciw powodziowym.


Zamurowany otwór.

Będąc już bliżej mogłem stwierdzić, że otwór jest zamurowany i płyta nie tknięta walką.


Zamaskowane murem ceglanym wejścia.

Ciekawie natomiast rozwiązano maskowanie bunkra od strony drogi dojazdowej do promu. Sam jadąc tędy nie zauważyłem go.


Wejście.

Wejścia znajdowały sie po niżej drogi.


Wyjście awaryjne.

Do środka w czołgać się można tylko jednym.


Wnetrze bunkra.

W środku ściany pobielone, wody niewiele.


Widok na przeprawę promową.

Na tym zakończyłem pierwszą część mojej wycieczki, dalej udałem sie na zachód, ale to już na następnej stronie. Zapraszam.


Galeria zdjęć.



Odcinek Czerwieńsk-Brody.
Październik 2006 r.
80 zdjęć

Lokalizacja - Mapa
Czerwieńsk - Brody


Część 2
Czerwieńsk-Brody strona zachodnia.




19.09.2007.
10.05.2008.


[do góry]

Copyright © 2001-2012 fortyfikacje.legnica.pl | Projekt i wykonanie: ITCentris